Loves framsteg

Sedan april har det förstås hänt mycket. Inte bara fysiskt utan nästan ännu mer i hans personliga utveckling!
Här kommer en liten bit för bit vad Love gjort och upptäckt de senaste månaderna:

Ställen jag besökt:

Danmark med mammas tjocka familj
Jämtland för att hälsa på i pappas stuga
Långasand där mormor och morfar har sommarstuga
Havet och sjön
Falkenberg
Badhuset
Gammelfarmor i Lidköping och dito i Nynäshamn samt hela pappas släkt där
Fotbollsplanen
IKEA


Ord jag (nästan) säger:

Dada
Gaga
Mama
Papa

Jag har lärt mig att:

Krypa
Sitta själv
Vinka när någon säger "hej hej"
Trycka på knappar
Hålla och dricka ur vattenflaskan
Äta små bitar av smörgås från bordet
Det gör ont att ramla
Mamma och pappa kan gå iväg, och då blir jag ledsen
Gå runt om mamma och pappa håller i båda händerna
Göra sulfintar med fotbollen
Äta mat med stora bitar


Roliga saker jag gjort:

Åkt båt
Kört runt med min bil (med lite hjälp förstås)
Flyttat till en större lägenhet där jag verkligen får plats att krypa omkring
Firat en massa födelsedagar
Busat med mamma och pappa så jag kiknat

Sånt jag gärna åter:

MAJSKROKAR
Melon
Nektarin
Papper
Allt som ligger på golvet


Ja det, var en liten recap...
Jag ligger hemma med hela snoken fylld av sn*r och ska samtidigt springa runt lägenheten efter en krypande tyfon. Att han ska underhållas 90 procent av tiden gör ju inte mig kryare heller. Stckarn blir väl säkert också sjuk sen och då kommer det dåliga samvetet ta överhanden. Men...än så länge är det bara GB-lådan i frysen som upptar mina tankar

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0