En makeover

Efter mitt besök hos hudterapeuten. som konstaterade att jag har ganska känslig hy, tycker jag verkligen att det är dags att ta tag i den där huden. Speciellt som vi går mot en årstid som gärna flammar och fnasar hyn.
Det var inte utan att jag skämdes när jag berättade att jag ar bort min makeup med sonens wipes och aldrig peelar mig. Ja, hon verkade ju ganska överraskad kan jag säga. Jag känner att jag lagt av mig lite på den där skönhetsfronten och det är inte riktigt heller jag. Däremot har jag ju alltid trott att jag har haft fet hy också så jag har nog ändå gjort fel val av krämer och dylikt. På ett sätt har jag blivit precis den mamma jag inte skulle bli. Ni vet den där som inte bryr sig om att sminka sig och som hellre går i mjukisbyxor och gympaskor än jeans...Att jag dessutom bara duschar när Henke är hemma kan ju resultera i att det går ett par dagar mellan varven också :P

Så förutom att jag ger min man anledning att tappa intresset med bredare höfter och daller om magen så ger jag honom ännu fler när jag luktar sådär lite unket och inte noppar ögonbrynen.

Jag tror att det är dags att utnyttja den där kontakten på Landvetter Taxfree så jag får lite nytt liv i badrumsskåpet. Första steget var de nya stövlarna jag köpte i helgen, jag ska baskemig inte gå med gympisar eller de gamla uggsen i vinter. Halleluja!!
Förresten, när jag ändå pratar makeover så funderar jag på om jag ska klippa kort igen, om inte annat kan det ju vara bekvämt...Kort eller långt, det är frågan..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0