Mac-motståndare


Ända sedan jag skaffade min dator, för 5-6 år sedan, så har jag haft problem att förstå det fina i att ha en MacBook. Det ska vara såååå bra att ha en Mac, varför vet jag inte och varför kan ingen heller berätta. Men den är bäst helt enkelt .
Eftersom det är en av de snyggare datorerna var jag övervunnen i ett nafs när det var dags att köpa dator där för ett par år sedan men har alltså sedan dess endast haft PROBLEM.
Jag har skickat in hemtentor som bara kommit fram med en kvadrat i dokumentet, var saker hamnar när man laddar ner dem från Internet är ett mysterium OM inte alla hamnar på skrivbordet vill säga. Jag har svårt att öppna dokument och filer då jag inte har rätt format. Jag har inget riktigt bildvisningsverktyg där man kan göra bildspel osv. Nu när jag köpte iPhone var iTunes på min dator för gammalt och jag behövde ladda ner en ny version, ska jag göra det är min DATOR för gammal för att kunna installera den nya versionen, ja ni hör ju bara.
Och som om ovanstående inte var nog så har jag megaproblem med att ladda över bilder. Från vår vanliga Canon verkar det inte funka alls, den poppar liksom inte upp någonstans på datorn. Från mobilen synkar den ju ALLA bilder varje gång jag pluggar in usb:t.

Jag orkar inte med min dator längre. Tacka vet jag Office-paketet, Windows och Internet explorer.

Det är alltså därför det har varit lite skralt med inlägg. Jag blir så trött varje gång jag ska in för att jag inte kan visa bilder från dagen. Således blir det i detta inlägg även bilder från tidigare iår!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0